Коротка інструкція з розміщення електронних навчальних ресурсів на сайті Інтерент-підтримки навчального процесу університету “Україна”

Дана інструкція описує далеко не єдино можливий, однак найбільш зручний спосіб розміщення на сайті Інтернет-підтримки навчального процесу університету “Україна” навчальних ресурсів, представлених у вигляді файлів Word, PowerPoint, Excel, PDF тощо.

Як розмістити або опублікувати в Інтернеті навчальні ресурси

  1. Створити свій обліковий запис (одержати поштову скриньку) на сайті gmail.com. Для цього:
    -  зайти на сайт
    gmail.com або натиснути посилання Почта в меню одного з сайтів Google;
    - натиснути кнопку
    Створити обліковий запис і заповнити невеличку анкету.
  2. Зайти на сайт Документи Google, натиснувши посилання Документи або Диск в меню одного з сайтів Google. Якщо система попросить авторизуватися, то ввести адресу і пароль вашої поштової скриньки на gmail.com.
  3. Створити “з нуля” або завантажити сюди документи, які ви бажаєте розмістити на сайті.
    Для створення нових ресурсів натиснути кнопку
     і вказати їх тип (документ, презентація, таблиця, форма, рисунок тощо).
    Для завантаження файлу з вашого комп’ютера натиснути кнопку
     і вказати цей файл. Для файлів Word, PowerPoint, Excel обов’язково оберіть опцію Конвертувати документи, презентації, електронні таблиці та малюнки у відповідний формат Документів Google. Тоді їх можна буде редагувати безпосередньо у браузері.
  4. Дозволити іншим перегляд цих документів або опублікувати їх в Інтернеті.
    -
    Щоб дозволити іншим особам переглядати ваш документ, треба натиснути кнопку  і значення в графі Хто має доступ змінити на Для всіх у мережі або  Усі користувачі, які мають посилання.
    - Щоб опублікувати документ в Інтернеті, виберіть в меню
    Файл опцію Опублікувати в Інтернеті..., відмітьте параметр Автоматично виконувати повторну публікацію в разі внесення змін та натисніть кнопку Почати публікацію.
    Документ, до якого відкрито спільний доступ, і опублікований в Інтернеті документ виглядають по-різному. Якому з них віддати перевагу залежить від ваших вподобань.

Як створити посилання на ці документи в електронних курсах сайту Інтернет-підтримки навчального процесу університету “Україна”

  1. Створити свій обліковий запис (зареєструватися) на сайті vo.ukraine.edu.ua. Для цього, зайшовши на сайт, треба натиснути в правому верхньому куті посилання Вхід, придумати і ввести логін і пароль, заповнити українською мовою анкету нового користувача сайту і натиснути внизу кнопку Змінити профайл.
  2. Звернутися до менеджера своєї кафедри (якщо його не призначено, то до менеджера факультету чи інституту, їх прізвища і посилання на електронну пошту мають бути вказані при відкритті категорії інституту, факультету чи кафедри), вказавши назви своїх навчальних дисциплін, кафедру, тощо.
  3. Після того, як на сайті будуть створені ваші дисципліни і вам будеть надані права їх редагувати, розмістити у ній посилання на розміщені або опубліковані в Інтернеті ресурси. Для цього треба:
    - авторизуйтесь на сайті
    vo.ukraine.edu.ua, ввівши свій логін і пароль;
    - зайти у дисципліну, знайшовши її у списку дисциплін кафедри, або скориставшись посиланням
    Мої курси у блоці Навігація і включити редагування дисципліни, натиснувши в правому верхньому куті кнопку Редагувати. (Відсутність цієї кнопки свідчить про те, що вам не надано право редагувати цю дисципліну).
  4. Додати у дисципліну ресурс URL, скориставшись списком-меню Додати ресурс або опцією +Додати діяльність або ресурс і заповнити форму параметрів ресурсу URL, ввівши його назву, короткий опис, і вставити в поле Зовнішній URL адресу документа на сайті Документи Google (скопіювавши її безпосередньо з адресного рядка браузера) або адресу опублікованого в Інтернеті документа (скопіювавши її з вікна публікації) та натиснути внизу одну з кнопок Зберегти.

Пункти 1, 2, 5, 6 можна не виконувати, якщо Ви на цих сайтах вже зареєстровані і маєте повноваження редагувати електронні курси своїх дисциплін. Пункти 3, 4 і 8 треба виконати для кожного навчального ресурсу, який Ви бажаєте розмісти на сайті.

Детальніше про інші типи ресурсів і діяльностей, які можна розміщувати на сайті, зокрема про тести і завдання, порядок роботи зі списками студентів тощо можна прочитати в Інструкції з розробки електронних курсів. Загальні вимоги щодо змісту і оформлення електронних курсів викладені в Методичних рекомендаціях для викладачів з розробки електронного курсу дисципліни.